Tur att vi inte bor i lägenhet.

Jaha andra natten med nattvättning. Igår kissade vår ena kille i sängen och i natt var det dax för den andre. Det har ju inte skett på ett år tror jag, så jag var inte riktigt förberedd. Ingen plastadfrotté hade jag i sängen så det vara bara upp ta av överdraget från bäddmadrassen och stoppa in i tvättmaskinen sen fick jag duscha av madrassen och hänga den på tork och sedan försöka få barnen att somna. När allt detta var gjort var jag klarvaken.
Så det blev inte så många timmars sömn.
Inte nog med nattvaken, tydligen har jag på något sätt kommit åt väckarklockan och stängt av den så jag vaknade av att det kom en kille intassande 7.10 och vi brukar kliva upp halv 7. Snack om jobbig dag.

När det är sådana här nätter önskar jag att Peter var hemma så vi kunde hjälpas åt eller turas om.
Jag är fascinerad av dem som är ensamstående. Ni gör ett toppenjobb.

Som plåster på såren har dagis haft jullunch. Vilken god mat vi fått. Vår kokerska hade lagat en paj med grönkål som var helt fantastisk. Hugo han åt julskinka, köttbullar, prinskorv och pepparkakor. J Nåja tur att han inte äter det till lunch varje dag. Grannens son gjorde en special stut med cheddarost och pepparkaka och det gick också bra att äta.


Kommentarer
Postat av: STYLE BY NOELLE ★

Hej hej! På min nya blogg tipsar jag nu om hur man kan shoppa skor från Nelly.com för endast 99kr för varje par, och få 50kr rabatt! Om du vill ha en invite så är det bara att kommentera. ^^

2011-12-15 @ 15:35:51
URL: http://bellenoel.blogg.se/
Postat av: Kicki

Så passande.. Agnes har inte heller kissat på sig på.. ett halv år - år, men igårkväll.. men det var "bara" över skrivbordet, stolen, madrassen, sängkläderna och hela golvet på väg in till toaletten... helt underbart precis vid läggning.. det vart till å torka, skura, tvätta, duscha och lägga... det vart en sen kväll!

Ang. boken där så tror jag att jag måste köpa den också.

2011-12-16 @ 18:13:21
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0